10 grudnia 2022 Udostępnij

10 wskazówek dotyczących zatrzymania pierwszych klientów

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Beauty
  3. 10 wskazówek, jak zatrzymać klientów, których chcesz ...

Kiedy ktoś przychodzi do Twojego salonu po raz pierwszy, otwiera drzwi do budowania relacji, która - widziana z punktu widzenia makro - może być warta ogromnych korzyści. Jak zatrzymać klientów salonu, którzy odwiedzają Cię po raz pierwszy? Oto dziesięć wskazówek.

O znaczeniu lojalności klientów mówiliśmy już wcześniej. Pamiętaj, że lojalny klient wydaje do 67% więcej niż nowy, więc skłonienie go do powrotu do Twojego salonu, kliniki czy spa jest niezwykle ważne. Ten powrót klienta po pierwszym razie w danym okresie czasu nazywamy FTCR (First Time Client Retention), a poniżej zostawiamy Ci 10 wskazówek, jak kultywować tę praktykę.

1.- Praca w zespole

Ci z nas w branży kosmetycznej dobrze wiedzą, że łańcuch pracy wymaga wspólnych funkcji, więc jeśli jeden element zawiedzie, może to mieć reperkusje dla reszty zespołu, a głównym dotkniętym będą klienci. Dlatego dobrze zgrany zespół ma ogromne znaczenie dla zatrzymania klientów salonu.

2.- Uważność personelu

Pozytywne, przyjazne i wyrozumiałe nastawienie oznacza troskę, zainteresowanie i gotowość w kontaktach z klientami. Zadbaj o zaszczepienie życzliwości w swoim personelu, a zobaczysz jak budujesz relację z tymi, którzy przychodzą do Twojego salonu po raz pierwszy.

3.- Poznaj swoją publiczność

Pytając ich, czego potrzebują, dlaczego chcą zmienić wygląd, jak trafili do Twojego salonu lub sugerując lepsze alternatywy według Twoich profesjonalnych kryteriów, zbliżysz się do tego klienta, który właśnie wszedł do Twojego salonu i który, dzięki nawiązaniu więzi, najprawdopodobniej powróci.

4.- Tworzenie profilu klienta

Niektóre kompleksowe systemy zarządzania pozwalają na tworzenie kartoteki klientów online. Dzięki nim możesz uzyskać wszystkie niezbędne dane już podczas tej pierwszej wizyty, przewidując ich przyszłe potrzeby i pokazując, jak ważni są dla Twojego centrum urody, kliniki czy spa.

5.- Świadczenia wyłączne

W połączeniu z poprzednim punktem pozwoli Ci to stworzyć w Twoich klientach niezbędne zainteresowanie do powrotu, ponieważ od pierwszego razu zapraszasz ich do bycia częścią ekskluzywnej społeczności.

6.- Atmosfera

Zawsze dbaj o stworzenie odpowiedniego otoczenia, aby osoby przychodzące do Twojego centrum urody czuły się komfortowo od momentu wejścia. Dekoracje, ambientowa muzyka i wygodne przestrzenie dodadzą punktów w kontekście zatrzymania klientów salonu.

7.- Kanały komunikacyjne

Po pierwszej wizycie, jak będą się z Tobą kontaktować? Czy to za pośrednictwem strony internetowej, poczty elektronicznej czy spersonalizowanej aplikacji, kanały komunikacji powinny być jak najbardziej skuteczne i szybkie, aby dostarczyć temu nowemu klientowi wartościowych treści i wszystkiego, co powinien wiedzieć o Twoim salonie.

8.- Weź godziny online

Jeśli podczas pierwszej wizyty Twój klient był bardzo zadowolony, najprawdopodobniej będzie chciał umówić się na kolejne spotkanie, a posiadanie kompleksowego narzędzia do zarządzania, które pozwoli mu zarezerwować czas, kiedy tylko zechce i w prosty sposób, zawsze będzie dodatkowym atutem.

9.- Email Marketing

Wykorzystaj uzyskane dane do wysyłania im informacji zgodnych z ich potrzebami, takich jak oferty i promocje. W ten sposób będziesz budował relację, która będzie utrzymywana przez dłuższy czas.

10.- Obecność w Internecie

Niezwykle ważne jest, aby aktualizować swoje sieci społecznościowe, aby być stale w kontakcie ze swoimi odbiorcami. Ponadto reputację łatwo sprawdzić na platformach takich jak Facebook, gdzie na fan page'u pojawiają się opinie i oceny, które mogą utwierdzić nowego klienta w przekonaniu, że wróci do Twojego salonu lub spa.

Justyna

Redakcja schroniska.org.pl