18 czerwca 2022 Udostępnij

Jak stworzyć udane logo żywieniowe

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Health
  3. Jak zrobić logo żywieniowe ...

Logo jest podstawowym elementem identyfikacji wizualnej marki lub firmy. Najlepsza jest taka, która została zaprojektowana z uwzględnieniem charakterystyki każdego przypadku i z założeniem, że "mniej znaczy więcej". Nie musimy przeładowywać go elementami, aby opinia publiczna zrozumiała, na czym polega nasza działalność.

W tym artykule skupimy się na udzieleniu wskazówek potrzebnych do stworzenia logo specjalnie dedykowanego żywieniu. Ta część medycyny zajmuje się badaniem procesów, w których organizm przyswaja pokarm, i stara się zapewnić pacjentom lepszy kontakt z żywnością.

Co należy wziąć pod uwagę przy projektowaniu logo żywieniowego?

Wiedząc o tym, w zasadzie możemy już wyobrazić sobie elementy, które możemy dodać, aby opracować lub zaprojektować logo żywieniowe:

  1. Może zawierać symbole związane ze zdrowiem żywności, np. butelkę wody (w sylwetce), płatki śniadaniowe, ziarna, owoce, zupy, zdrowe posiłki.

  2. Najlepiej, aby był prosty, świeży, w jasnych kolorach. Nie przeładowuj go rysunkami ani grafiką, które wprowadzają klienta w błąd.

  3. Logo powinno dobrze funkcjonować we wszystkich swoich wersjach, być dość plastyczne i mieć mocny design, tak aby znaczenie marki było spójne z tym, co chce ona przekazać.

  4. Wybrana korporacyjna strategia kolorystyczna musi zmierzać w tym samym kierunku żywieniowym.

  5. Ponieważ jest to dziedzina zdrowia, tożsamość marki musi wzbudzać zaufanie i empatię między klientem a specjalistą.

  6. Tworząc logotypy żywieniowe, należy pamiętać, że w dużej mierze są one skierowane do kobiet i mężczyzn, którzy chcą stosować dietę opartą na własnych upodobaniach i preferencjach, która pomoże im osiągnąć cel fizyczny.

  7. Grafik może tworzyć hybrydy między figurami, na przykład: narysować serce, które jednocześnie przekształca się w jabłko. Oba są związane z odżywianiem. Podobnie jak wagi. Ciało otyłe i ciało szczupłe, aby wyrazić to "przed i po", o którym każdy marzy po zakończeniu planu żywieniowego obejmującego również aktywność fizyczną.

  8. Logo może być również kolorowe i wesołe, można kojarzyć litery z owocami, a po ich połączeniu odczytać nazwę firmy lub marki przeznaczonej do żywienia.

Zrób wrażenie swoim logo i zostań zapamiętany

Poza literami i wyglądem logotypów żywieniowych, tym, co ma największy wpływ i pozostaje w podświadomości ludzi, jest kolor. Jest to udowodnione, ponieważ ludzki umysł został zaprojektowany w taki sposób, aby reagować na bodźce wizualne.

Istnieją marki, których logo jest tak dobrze umiejscowione, że można je łatwo rozpoznać z daleka na ulicach, w mediach, takich jak czasopisma, broszury, wizytówki i inne. Kolory wybierane do logotypów żywieniowych powinny być oparte na tym, co chcemy przekazać za pomocą naszej marki- neutralne, jasne lub wesołe. Niekoniecznie jest to zgodne z tym, co kochasz i co wolisz nosić. Zawsze myśl na poziomie biznesowym.

Zieleń jest najczęściej używanym kolorem w odniesieniu do wszystkiego, co związane z naturą, żywnością ekologiczną, wegetarianizmem i zdrowym odżywianiem. Wiąże się z pewnością siebie, dobrym zdrowiem, harmonią i duchowością.

Warto rozważyć przeprowadzenie analizy lub badań rynkowych na temat konkurencji, ponieważ nie jest wskazane, aby opinia publiczna była zdezorientowana, gdy widzi logotypy żywieniowe, które są tak podobne do siebie w przypadku jednej i drugiej marki. Chodzi o to, aby być wyjątkowym i rozpoznawalnym, poszukać tej szczególnej cechy, która odróżnia Cię od innych.

Powiązane artykuły:

  1. Jak stworzyć slogan żywieniowy
  2. Pomysły na reklamę dla Twojego ośrodka fizjoterapii
  3. Nazwy gabinetów stomatologicznych: jak wybrać właściwą nazwę
  4. Wszystko, co musisz wiedzieć o Instagramie, aby przyciągnąć klientów do swojego salonu kosmetycznego.
  5. Stwórz reklamę, która przyciągnie wielu klientów do Twojego salonu.
  6. Stwórz atrakcyjne broszury i poznaj przykłady najlepszych z nich.

Ewelina

Redakcja schroniska.org.pl