17 czerwca 2022 Udostępnij

Jak zareklamować otwarcie firmy: skuteczne strategie

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro
  3. Jak ogłosić otwarcie firmy: ...

Jak ogłosić otwarcie firmy? To pytanie spędza sen z powiek setkom tysięcy przedsiębiorców, którzy mimo dużego doświadczenia w swojej dziedzinie nie mają zbyt dużej wiedzy na temat marketingu.

Nie ma ważniejszego momentu w historii firmy niż dzień jej otwarcia. Po opracowaniu koncepcji, misji i wizji należy zastanowić się, w jaki sposób najlepiej rozpocząć działalność. Nie wystarczy po prostu otworzyć drzwi i rozpocząć pracę, naprawdę ważne jest zastosowanie najlepszych strategii ogłaszania otwarcia firmy, które od tego pierwszego momentu staną się nowością, której nikt nie będzie chciał przegapić.

W dzisiejszych czasach, motywowanych okolicznościami globalnej pandemii, wiele firm działa za zamkniętymi drzwiami, podtrzymując swoją bliskość i relacje ze społeczeństwem i klientami poprzez kampanie komunikacyjne i marketingowe dostosowane do nowych czasów.

W takich przypadkach, po rozstrzygnięciu kwestii trwałości firmy w czasie pandemii, konieczne będzie ponowne rozważenie, po przywróceniu bliskiej koegzystencji, nowego otwarcia, dostosowanego do wymagań zdrowotnych w danej miejscowości. Trzebabyć na to przygotowanym. Oto kilka wskazówek, które mogą być przydatne przy ogłaszaniu ponownego otwarcia firmy.

Przydatne wskazówki, jak przygotować się do otwarcia nowej firmy

Pierwszym zaleceniem dotyczącym ogłaszania otwarcia firmy jest zaplanowanie strategii, która pozwoli skupić uwagę na konkretnym typie odbiorców, do których jest kierowana. Aby to zrobić, należy odpowiedzieć na trzy podstawowe pytania:

  • Kim są Twoi powtarzający się klienci?
  • Jakiego rodzaju towary lub usługi oferujecie, a jeśli na nowym etapie działalności pojawiły się nowe usługi lub produkty, jakiego rodzaju usługi lub produkty oferujecie?
  • Jakich kanałów używają klienci, aby uzyskać dostęp do Twoich usług?

Poza tymi głównymi wskazówkami strategicznymi, należy również wziąć pod uwagę inne wskazówki:

  • Przeanalizujkontekst swojej firmy, co oznacza, że powinieneś zwrócić uwagę i zapoznać się z sektorem usług lub biznesu, do którego należy, wziąć pod uwagę lokalizację i miejscowość, do której należy, a przede wszystkim przeanalizować strategie marketingowe najbliższych konkurentów.

  • Oznacza to, że nawet jeśli analizujesz wszelkiego rodzaju czynniki zewnętrzne, takie jak wymienione powyżej, powinieneś zawsze planować swoją strategię zgodnie z potrzebami, jakie każdy z tych czynników wywołuje u Twoichklientów.

    Pomimo rozwoju narzędzi technologicznych i sieci społecznościowych, nie należy lekceważyć mediów fizycznych, nie należy lekceważyć nośników fizycznych. Mogą one działać szczególnie dobrze w przypadku małych i lokalnych firm: wykorzystaj media lokalne i społecznościowe, takie jak telewizja, radio czy prasa.

  • Wykorzystaj czas na swoją korzyść. Oznacza to, że dobrą kampanię inauguracyjną przeprowadza się na wiele miesięcy przed dniem otwarcia. Wzbudzi to duże zainteresowanie wśród nowych klientów, wzbudzi oczekiwania i stworzy aurę tajemniczości, którą można wykorzystać za pomocą anonimowych i intrygujących kampanii.

  • Pracuj nad silną i rozpoznawalną tożsamością. Firma z silnym wizerunkiem, oprócz tego, że przyciąga wzrok i jest elegancka, staje się rozpoznawalna i zapada w pamięć klientów. Te aspekty mają zasadnicze znaczenie dla powodzenia pierwszego dnia, które może trwać tygodniami, miesiącami i latami. Skorzystaj z porad profesjonalistów i znajdź odpowiedni wizerunek, tzn. taki, który uwzględnia odpowiednią paletę kolorów, slogany lub słowa kluczowe, które Cię identyfikują, oraz logo zgodne z Twoją koncepcją.

  • Uczcij pierwszych klientów: zaoferuj specjalną usługę pierwszym klientom, którzy przyjdą do firmy w dniu jej otwarcia. Jest to metoda promocji, która jest zawsze atrakcyjna przez pierwszy dzień, a potem można z niej korzystać od czasu do czasu lub wprowadzić ją na stałe za pomocą specjalnych usług, takich jak oferty VIP lub subskrypcje.

  • Zorganizuj konkurs jako wydarzenie reklamowe: Jeśli zastanawiasz się, jak zareklamować otwarcie firmy, zorganizowanie konkursu może być ciekawą alternatywą. Możesz wykorzystać ją osobiście podczas otwarcia sklepu, np. w formie loterii, w której weźmie udział każdy klient, który zdecyduje się skorzystać z Twoich usług. Wykorzystaj to jako dodatkowy atut w dniu otwarcia. Można je również wykorzystać jako część strategii mediów cyfrowych, a nawet jako element kampanii intrygującej na kilka miesięcy przed otwarciem placówki.

Działania marketingowe związane z otwarciem firmy

Dobry plan marketingowy dla nowo otwieranej firmy to taki, który równoważy podejście offline i online. Choć większość współczesnych strategii marketingowych koncentruje się na Internecie, warto korzystać także ze strategii offline. W tym celu należy pamiętać, że cały marketing internetowy opiera się na narzędziach i strategiach cyfrowych, takich jak media społecznościowe, poczta elektroniczna i reklama internetowa. Podczas gdy marketing offline opiera się na konkretnych działaniach i akcjach.

Oto kilkadziałań, które możesz podjąć, aby zareklamować otwarcie lub wznowienie działalności:

Identyfikuj się z siecią społeczną

Gdy zastanawiamy się, jak zareklamować otwarciefirmy, media społecznościowe są dziś koniecznością. Nie jest jednak konieczne posiadanie obecności na wszystkich portalach społecznościowych, jak się powszechnie uważa. Istnieją bardzo dobre firmy, które identyfikując się z jednym portalem społecznościowym, są w stanie osiągnąć znacznie lepszą pozycję.

Określ sieć, która najlepiej odpowiada potrzebom Twojego start-upu i stale udostępniaj w niej najlepsze treści. Zalecamy wybranie takiego, w którym można szybko zdobyć zwolenników i który pozwala na bardziej otwartą interakcję z klientami.

Dlatego należy korzystać z Facebooka, jeśli chodzi o ważne przekazy lub życie; z Twittera, jeśli trzeba przekazywać i odbierać informacje w czasie rzeczywistym; lub nawet z galerii, takich jak Pinterest, aby zaoferować swój katalog. Nawet jeśli Twoi odbiorcy są dużo młodsi, nowości takie jak TikTok są dobrym narzędziem do przekazywania krótkich wiadomości wideo,

Używaj smartfona we właściwy sposób

Wykorzystaj swój smartfon jako narzędzie komunikacji i tworzenia treści. Tak, być może w momencie otwierania działalności nie dysponujesz odpowiednim personelem, który mógłby wesprzeć Cię w tworzeniu treści audiowizualnych . Trzeba jednak wiedzieć, że przez większość czasu ma się w rękach najpotężniejsze narzędzie tego stulecia.

Filmy wideo to świetny produkt, który zawsze można nagrać telefonem. Dzięki wysokiej rozdzielczości i doskonałemu dźwiękowi mogą być świetną wizytówką Twojej firmy. A co najlepsze, można je udostępniać w dowolnym czasie i dowolnie wybranym osobom. Wysokiej jakości wideo może pokazać więcej produktów i sklepu, a w połączeniu ze strategiami w mediach społecznościowych pozwala odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania klientów i przedstawić oferty.

Pokaż, czym się zajmujesz

Jeśli zastanawiasz się, jak zareklamować otwarcie firmy, pomyśl, że najważniejszy zawsze będzie Twój produkt lub usługa. Jeśli chodzi o pokazanie tego, czym zajmujesz się offline i rozsławienie swojej firmy, powinieneś zastosować kreatywne strategie, takie jak kupony, zniżki, prezenty gratis przy pierwszym zakupie czy degustacje. Wyobraź sobie, co możesz dać jako bonus tym, którzy nie są Twoimi klientami i jak możesz nadal zaskakiwać swoich stałych klientów. Wszystkie te strategie wymagają po prostu zaangażowania i konsekwencji w działaniu, a możesz je stosować osobiście, kiedy tylko uznasz to za konieczne. Pokazanie, czym zajmujesz się na co dzień, będzie Twoją najlepszą strategią offline.

Powiązane artykuły:

  1. Marketing zintegrowany: jak go stosować krok po kroku
  2. Jak powitać klienta przez WhatsApp
  3. Jak przeprowadzić najlepsze promocje na Halloween

Ewelina

Redakcja schroniska.org.pl