Szkocki fryzjer mieszkający w Szanghaju dzieli się doświadczeniami związanymi z koronawirusem
W ostatnim numerze przeprowadziliśmy wywiad z Anną Elliot (@_aelliott), która jest właścicielką Doc Guthrie's Barbershops, dwóch salonów w Szanghaju w Chinach. Zaledwie kilka tygodni po ukazaniu się magazynu historia ta wywołała nowy wirus w Wuhan. Szanghaj znajduje się 500 mil od Wuhan, miejsca zerowego dla koronawirusa. W momencie oddawania magazynu do druku Wielka Brytania nie doświadczyła jeszcze takich zakłóceń, jakie dotknęły Annę i jej zespół. Anna dzieli się swoimi doświadczeniami: "Kiedy wirus pojawił się w Chinach, potrzebował zaledwie kilku tygodni, aby rozprzestrzenić się z epicentrum do innych części kraju. Lokalne władze od razu zaleciły nam mycie rąk i noszenie masek na twarzy. W ciągu kilku dni zaczęto zamykać szkoły i zalecać zamknięcie firm w całym kraju. To było szaleństwo. W tym czasie w Szanghaju było tylko około 300 przypadków. Następnie rząd faktycznie wymusił zamknięcie wszystkich nieistotnych przedsiębiorstw, w tym obu moich salonów fryzjerskich, które prowadziłem tu przez ostatnie pięć lat. Zostaliśmy zmuszeni do zamknięcia na dodatkowe dwa tygodnie po święcie Chińskiego Nowego Roku, czyli w sumie na około cztery tygodnie. Oznaczało to cztery tygodnie bez żadnych dochodów i 20 dziwnych pracowników do zapłacenia, wraz z czynszem za dwa sklepy. Nie trzeba dodawać, że musieliśmy poprosić naszych pracowników o bezpłatny urlop i w rezultacie straciliśmy trzech fryzjerów i jedną recepcjonistkę, którzy nie mogli sobie pozwolić na czekanie na swoje wynagrodzenie, ponieważ nasi pracownicy otrzymują stałą miesięczną pensję. Teraz liczba przypadków spada, ale ze względu na regularne kontrole rządowe, wszyscy pracownicy muszą nosić maski na twarz w sklepie. My używamy podstawowych, chirurgicznych. Każdy klient musi wpisać swoje nazwisko i ostatnie informacje o podróży, kiedy wchodzi, wraz z termometrem przystawionym do głowy i nadgarstka, aby sprawdzić temperaturę i upewnić się, że nie ma gorączki. Jeśli odczyt jest zbyt wysoki, nie możemy ich wpuścić. Tak więc, powoli odbudowujemy się i udaje nam się wypłacać pensje w małych kwotach co tydzień, ale szkoły są nadal zamknięte i minie dużo czasu zanim wszystko wróci do normy. To był prawdziwy cios finansowy i emocjonalny".
Tutaj Anna dzieli się swoimi wskazówkami, jak zapewnić sobie, swoim klientom i swojej społeczności jak największe bezpieczeństwo.
- Nie przejmuj się, jeśli Twój klient chce zachować maskę. To dla ich wygody. Może być trudno zrobić fryzurę wokół jednej z nich, ale da się to zrobić. Alternatywą byłoby mieć własną maskę i w ten sposób, jeśli zdejmą swoje, będą czuć się komfortowo, bo masz na sobie jeden. Jeden lub drugi z was powinien mieć na sobie maskę. Jesteśmy w bliskim kontakcie przez co najmniej 20-30 minut, więc jest dużo czasu na przenoszenie zarazków.
- Nie podawaj klientom ręki, kiedy się z nimi witasz. A jeśli już to robisz, upewnij się, że użyłeś środka do dezynfekcji rąk bezpośrednio po powitaniu i poproś ich o to samo.
- Zmierz temperaturę swoich klientów. Te z pistoletem nie są natrętne i mogą być również używane na nadgarstku.
- Miej na wierzchu odkażacz do rąk i chusteczki higieniczne dostępne dla każdego.
- Nie używaj otwartego ostrza na twarzy. A więc żadnych golenia ani przycinania brody na mokro. Zamiast tego używaj foliowej golarki. Otwarte rany są bardzo podatne na infekcje, nawet jeśli jest to tylko mała plamka krwi, a jeśli klient po goleniu ma na sobie maskę, szansa na infekcję jest jeszcze większa, co może się zemścić, jeśli zdecyduje się zrzucić winę na Ciebie lub higienę Twojego sklepu. Gorące ręczniki również mogą być gorącym siedliskiem bakterii, jeśli nie będą odpowiednio traktowane.
Anna mówi: "Każdy będzie musiał się poświęcić, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się tej choroby, a małe poświęcenia są lepsze niż konieczność poświęcenia całego biznesu, ponieważ wymknie się on spod kontroli i zmusi sklepy do zamknięcia na dobre." Bądźcie bezpieczni, wszyscy!
Otwarcie salonu fryzjerskiego - wyposażenie i urządzenia niezbędne do rozpoczęcia działalności
VOtwarcie własnego salonu fryzjerskiego to wielkie wyzwanie, ale także szansa na realizację pasji i rozwój zawodowy. Jednym z kluczowych kroków w procesie otwierania salonu jest odpowiednie wyposażenie i zakup niezbędnych urządzeń. W niniejszym artykule omówimy, co konkretnie musisz kupić...
V Strona główna Blog AgendaPro 5 najlepszych praktyk, które usprawnią ... Salony kosmetyczne to wyjątkowe biznesy, ponieważ pozwalają na interakcję z publicznością w bardziej intymny sposób niż wiele innych...
V Strona główna Blog AgendaPro Uatrakcyjnij swoją działalność dzięki ... W tak konkurencyjnej dziedzinie, jaką jest związana z integralną estetyką, urodą i zabiegami jej poświęconymi, wyróżnienie się...